woensdag 8 mei 2013

Torah volgen? We zijn toch geen Joden!

Lev_24:22  Enerlei recht zult gij hebben; de vreemdeling zij gelijk de geboren Israeliet, want Ik ben de Here, uw God.

Lev_19:34  Als een onder u geboren Israeliet zal u de vreemdeling gelden, die bij u vertoeft; gij zult hem liefhebben als uzelf, want gij zijt vreemdeling geweest in het land Egypte: Ik ben de Here, uw God.

Lev_18:26  Gij echter zult mijn inzettingen en mijn verordeningen in acht nemen en geen van deze gruwelen doen, noch de geboren Israeliet, noch de vreemdeling die in uw midden vertoeft;

Num_15:16  Eenzelfde wet en eenzelfde voorschrift zal gelden zowel voor u als voor de vreemdeling die bij u vertoeft. 


Jer 31:31  Zie, de dagen komen, luidt het woord des Heren, dat Ik met het huis van Israel en het huis van Juda een nieuw verbond sluiten zal. 

Het nieuwe verbond met Israel en Judah. God's regels voor de zonen van Jakob gelden dus 1 op 1 voor zij die in het nieuwe verbond ingeent zijn. Torah volgen? We zijn Israelieten! Ja dus.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten